Regulamin

I. Postanowienia podstawowe

  1. Niniejsze ogólne warunki handlowe (dalej „warunki handlowe”) zostały wydane zgodnie z § 1751 i nast. ustawy nr 89/2012 Dz.U., Kodeks cywilny (dalej „Kodeks cywilny”).

Dane kontaktowe i nazwa firmy: DESTORE s.r.o. Chelčického 686 533 51 Pardubice IČ: 03504042, niepłatnik VAT

Zakład: Aboutbag.pl, č.p. 147 51236 Horní Branná

Telefon: +420 723 046 409 Email: aboutbag.cz@gmail.com

Dane bankowe dla płatności w PLN w Czechach: Bank: Fio banka Numer konta: IBAN: CZ93 2010 0000 0029 0321 5108   BIC/SWIFT: FIOBCZPPXXX

Strona internetowa: aboutbag.pl (dalej „sprzedający”)

  1. Niniejsze warunki handlowe regulują wzajemne prawa i obowiązki sprzedającego oraz osoby fizycznej, która zawiera umowę kupna poza swoją działalnością gospodarczą jako konsument, lub w ramach swojej działalności gospodarczej (dalej „kupujący”) za pośrednictwem interfejsu internetowego dostępnego pod adresem aboutbag.pl (dalej „sklep internetowy”).

  2. Postanowienia warunków handlowych stanowią integralną część umowy kupna. Odmienne ustalenia w umowie kupna mają pierwszeństwo przed postanowieniami niniejszych warunków handlowych.

  3. Niniejsze warunki handlowe oraz umowa kupna są zawierane w języku czeskim.

 

II. Informacje o towarach i cenach

  1. Informacje o towarach, w tym ceny poszczególnych produktów i ich główne cechy, są podane przy każdym produkcie w katalogu sklepu internetowego. Ceny są podane z uwzględnieniem podatku VAT, wszystkich opłat dodatkowych oraz kosztów zwrotu towaru, jeśli jego charakter uniemożliwia zwrot zwykłą drogą pocztową. Ceny obowiązują przez czas ich wyświetlania w sklepie internetowym. Nie wyklucza to zawarcia umowy kupna na indywidualnie uzgodnionych warunkach.

  2. Cała prezentacja towarów w katalogu sklepu internetowego ma charakter informacyjny i sprzedający nie jest zobowiązany do zawarcia umowy kupna dotyczącej tych towarów.

  3. W sklepie internetowym podane są informacje o kosztach związanych z pakowaniem i dostawą towarów. Informacje te obowiązują tylko w przypadku dostawy na terenie Republiki Czeskiej.

  4. Ewentualne rabaty od ceny zakupu nie mogą być łączone, chyba że sprzedający uzgodni inaczej z kupującym.

 

III. Zamówienie i zawarcie umowy kupna

  1. Koszty poniesione przez kupującego w związku z użyciem środków komunikacji na odległość (koszty połączenia z internetem, koszty rozmów telefonicznych) pokrywa kupujący. Koszty te nie różnią się od standardowej taryfy.

  2. Kupujący składa zamówienie na towar w następujący sposób:

    • za pośrednictwem swojego konta klienta, jeśli wcześniej dokonał rejestracji w sklepie internetowym,

    • poprzez wypełnienie formularza zamówienia bez rejestracji.

  3. Podczas składania zamówienia kupujący wybiera towar, ilość sztuk, sposób płatności i dostawy.

  4. Przed wysłaniem zamówienia kupujący ma możliwość sprawdzenia i zmiany danych wprowadzonych do zamówienia. Zamówienie zostaje wysłane do sprzedającego poprzez kliknięcie przycisku „Potwierdź zamówienie”. Dane podane w zamówieniu są uznawane przez sprzedającego za prawidłowe. Warunkiem ważności zamówienia jest wypełnienie wszystkich obowiązkowych pól formularza oraz potwierdzenie przez kupującego zapoznania się z niniejszymi warunkami handlowymi.

  5. Niezwłocznie po otrzymaniu zamówienia sprzedający wysyła kupującemu potwierdzenie jego otrzymania na adres e-mail podany przy składaniu zamówienia. Potwierdzenie to jest automatyczne i nie stanowi zawarcia umowy. Załącznikiem do potwierdzenia są aktualne warunki handlowe sprzedającego. Umowa kupna zostaje zawarta dopiero po przyjęciu zamówienia przez sprzedającego. Informacja o przyjęciu zamówienia jest wysyłana na adres e-mail kupującego.

  6. Jeśli sprzedający nie może spełnić któregokolwiek z wymagań zawartych w zamówieniu, wysyła kupującemu zmodyfikowaną ofertę na jego adres e-mail. Zmodyfikowana oferta jest traktowana jako nowa propozycja zawarcia umowy kupna, która zostaje zawarta po potwierdzeniu jej przyjęcia przez kupującego na adres e-mail sprzedającego.

  7. Wszystkie zamówienia przyjęte przez sprzedającego są wiążące. Kupujący może anulować zamówienie do momentu otrzymania potwierdzenia jego przyjęcia przez sprzedającego. Anulowanie zamówienia może nastąpić telefonicznie lub mailowo na dane kontaktowe sprzedającego podane w niniejszych warunkach.

  8. W przypadku oczywistego błędu technicznego ze strony sprzedającego przy podaniu ceny towaru w sklepie internetowym lub podczas składania zamówienia, sprzedający nie jest zobowiązany do dostarczenia towaru po tej błędnej cenie, nawet jeśli kupujący otrzymał automatyczne potwierdzenie zamówienia. Sprzedający niezwłocznie informuje kupującego o błędzie i przesyła zmodyfikowaną ofertę. Umowa kupna zostaje zawarta po potwierdzeniu przyjęcia tej oferty przez kupującego.

 

IV. Konto klienta

  1. Na podstawie rejestracji dokonanej przez kupującego w sklepie internetowym, kupujący może uzyskać dostęp do swojego konta klienta. Z poziomu konta klienta może składać zamówienia. Kupujący może również składać zamówienia bez rejestracji.

  2. Podczas rejestracji konta klienta oraz składania zamówień kupujący zobowiązany jest do podawania prawdziwych i poprawnych danych. W przypadku ich zmiany, kupujący ma obowiązek je zaktualizować. Dane podane przez kupującego są uznawane przez sprzedającego za prawidłowe.

  3. Dostęp do konta klienta jest zabezpieczony nazwą użytkownika i hasłem. Kupujący zobowiązany jest do zachowania poufności informacji niezbędnych do uzyskania dostępu do konta. Sprzedający nie ponosi odpowiedzialności za ewentualne nadużycia konta przez osoby trzecie.

  4. Kupujący nie jest uprawniony do udostępniania konta klienta osobom trzecim.

  5. Sprzedający może anulować konto klienta, szczególnie jeśli kupujący nie korzysta z niego przez dłuższy czas lub naruszy obowiązki wynikające z umowy kupna i niniejszych warunków.

  6. Kupujący przyjmuje do wiadomości, że konto klienta może być czasowo niedostępne, zwłaszcza z powodu koniecznej konserwacji sprzętu i oprogramowania sprzedającego lub osób trzecich.

 

V. Warunki płatności i dostawy towaru

  1. Cenę towaru oraz ewentualne koszty związane z dostawą zgodnie z umową kupna kupujący może uregulować następującymi sposobami:

    • przelewem bezgotówkowym na rachunek bankowy sprzedającego: Fio banka Numer konta: IBAN: CZ93 2010 0000 0029 0321 5108   BIC/SWIFT: FIOBCZPPXXX,

    • za pobraniem – gotówką przy odbiorze towaru.

  2. Wraz z ceną zakupu kupujący zobowiązany jest do uregulowania kosztów pakowania i dostawy w uzgodnionej wysokości. O ile nie wskazano wyraźnie inaczej, przez cenę zakupu rozumie się również koszty dostawy.

  3. W przypadku płatności gotówką cena zakupu jest płatna przy odbiorze towaru. W przypadku płatności bezgotówkowej cena zakupu jest płatna w ciągu 7 dni od zawarcia umowy kupna.

  4. W przypadku płatności bezgotówkowej zobowiązanie kupującego do zapłaty ceny zakupu zostaje spełnione w momencie zaksięgowania odpowiedniej kwoty na rachunku bankowym sprzedającego.

  5. Sprzedający nie wymaga od kupującego żadnej zaliczki ani podobnej płatności z góry. Zapłata ceny zakupu przed wysyłką towaru nie jest traktowana jako zaliczka.

  6. Zgodnie z ustawą o ewidencji obrotu sprzedający jest zobowiązany wystawić kupującemu paragon. Jednocześnie jest zobowiązany zarejestrować otrzymany obrót u organu podatkowego online, a w przypadku awarii technicznej – najpóźniej w ciągu 48 godzin.

  7. Towar jest dostarczany kupującemu:

    • na adres wskazany przez kupującego w zamówieniu.

  8. Wybór sposobu dostawy odbywa się podczas składania zamówienia.

  9. Koszty dostawy towaru, w zależności od sposobu wysyłki i odbioru, są podane w zamówieniu kupującego oraz w potwierdzeniu zamówienia przez sprzedającego. Jeżeli sposób dostawy został ustalony na podstawie specjalnego życzenia kupującego, kupujący ponosi ryzyko oraz ewentualne dodatkowe koszty związane z takim sposobem dostawy.

  10. Jeżeli sprzedający zgodnie z umową kupna ma obowiązek dostarczyć towar na miejsce wskazane przez kupującego w zamówieniu, kupujący jest zobowiązany odebrać towar przy dostawie. W przypadku konieczności ponownego doręczenia towaru z przyczyn leżących po stronie kupującego lub dostarczenia w inny sposób niż wskazano w zamówieniu, kupujący jest zobowiązany do pokrycia kosztów związanych z ponownym doręczeniem lub alternatywnym sposobem dostawy.

  11. Przy odbiorze towaru od przewoźnika kupujący jest zobowiązany sprawdzić nienaruszalność opakowania towaru i w przypadku jakichkolwiek wad niezwłocznie zgłosić je przewoźnikowi. W przypadku stwierdzenia naruszenia opakowania świadczącego o nieuprawnionym otwarciu przesyłki kupujący nie musi jej odbierać.

  12. Sprzedający wystawi kupującemu dokument podatkowy – fakturę. Faktura jest dołączona do dostarczonego towaru.

  13. Kupujący nabywa prawo własności do towaru po zapłaceniu pełnej ceny zakupu, w tym kosztów dostawy, jednak nie wcześniej niż przy odbiorze towaru. Odpowiedzialność za przypadkowe zniszczenie, uszkodzenie lub utratę towaru przechodzi na kupującego w momencie odbioru towaru lub w momencie, gdy kupujący miał obowiązek towar odebrać, ale wbrew umowie kupna tak nie uczynił.

 

VI. Odstąpienie od umowy

  1. Kupujący, który zawarł umowę kupna poza swoją działalnością gospodarczą jako konsument, ma prawo odstąpić od umowy kupna.

  2. Termin na odstąpienie od umowy wynosi 30 dni:

    • od dnia otrzymania towaru,

    • od dnia otrzymania ostatniej dostawy towaru, jeśli umowa dotyczy różnych rodzajów towarów lub dostawy w częściach,

    • od dnia otrzymania pierwszej dostawy towaru, jeśli umowa dotyczy regularnych, powtarzających się dostaw.

  3. Kupujący nie może odstąpić od umowy kupna

  1. . w przypadku:

    • świadczenia usług, jeśli zostały wykonane za wyraźną zgodą kupującego przed upływem terminu odstąpienia, a sprzedający poinformował o braku prawa do odstąpienia,

    • dostawy towarów lub usług, których cena zależy od wahań rynku finansowego niezależnych od sprzedającego,

    • dostawy napojów alkoholowych, które mogą być dostarczone po 30 dniach, a ich cena zależy od wahań rynku finansowego,

    • dostawy towarów wykonanych na zamówienie kupującego lub dostosowanych do jego potrzeb,

    • towarów szybko psujących się lub takich, które po dostawie zostały nieodwracalnie zmieszane z innymi,

    • towarów w zamkniętym opakowaniu, które zostało otwarte i nie można ich zwrócić ze względów higienicznych,

    • nagrań audio/wideo lub programów komputerowych, jeśli ich oryginalne opakowanie zostało naruszone,

    • gazet, czasopism i periodyków,

    • dostawy treści cyfrowych, jeśli nie zostały dostarczone na nośniku materialnym i zostały udostępnione za zgodą kupującego przed upływem terminu odstąpienia, a sprzedający poinformował o braku prawa do odstąpienia,

    • w innych przypadkach określonych w § 1837 czeskiego kodeksu cywilnego.

  2. Aby zachować termin odstąpienia, kupujący musi wysłać oświadczenie o odstąpieniu w wyznaczonym czasie.

  3. Kupujący może skorzystać z wzoru formularza odstąpienia od umowy udostępnionego przez sprzedającego. Oświadczenie należy przesłać na adres e-mail lub adres korespondencyjny sprzedającego podany w niniejszych warunkach. Sprzedający potwierdzi jego otrzymanie bez zbędnej zwłoki.

  4. Kupujący, który odstąpił od umowy, jest zobowiązany zwrócić towar sprzedającemu w ciągu 14 dni od odstąpienia. Koszty zwrotu ponosi kupujący, nawet jeśli towar nie może być zwrócony zwykłą drogą pocztową.

  5. W przypadku odstąpienia sprzedający zwróci kupującemu wszystkie otrzymane środki, w tym koszty dostawy, niezwłocznie, najpóźniej w ciągu 14 dni, w taki sam sposób, w jaki zostały otrzymane. Inny sposób zwrotu jest możliwy tylko za zgodą kupującego i bez dodatkowych kosztów.

  6. Jeśli kupujący wybrał droższy sposób dostawy niż najtańszy oferowany przez sprzedającego, sprzedający zwróci tylko koszty odpowiadające najtańszej opcji.

  7. Sprzedający nie jest zobowiązany do zwrotu środków przed otrzymaniem towaru lub przed przedstawieniem dowodu jego wysłania przez kupującego.

  8. Towar musi być zwrócony w stanie nienaruszonym, nieużywanym i czystym, najlepiej w oryginalnym opakowaniu. Sprzedający ma prawo potrącić wartość szkody z kwoty zwrotu.

  9. Sprzedający może odstąpić od umowy kupna z powodu wyczerpania zapasów, niedostępności towaru lub zakończenia produkcji/importu przez producenta lub dostawcę. Kupujący zostanie poinformowany e-mailem, a zwrot środków nastąpi w ciągu 14 dni.

 

VII. Prawa z tytułu wadliwego wykonania

  1. Sprzedający odpowiada wobec kupującego, że towar przy odbiorze nie ma wad. W szczególności:

    • posiada właściwości uzgodnione przez strony lub takie, jakich kupujący oczekuje na podstawie opisu sprzedającego lub producenta,

    • nadaje się do celu, do którego zwykle się go używa,

    • odpowiada jakością lub wykonaniem uzgodnionemu wzorcowi, jeśli taki był ustalony,

    • jest w odpowiedniej ilości, rozmiarze i wadze,

    • spełnia wymagania przepisów prawa.

  2. Jeśli wada ujawni się w ciągu 6 miesięcy od odbioru, uznaje się, że istniała już w momencie odbioru. Kupujący może zgłosić wadę w ciągu 24 miesięcy od odbioru. Nie dotyczy to towarów sprzedanych po obniżonej cenie z powodu wady, zużycia wynikającego z normalnego użytkowania, używanych towarów z wadami wynikającymi z ich stanu przy odbiorze lub z charakteru towaru.

  3. W przypadku wady kupujący może żądać:

    • wymiany na nowy towar,

    • naprawy towaru,

    • odpowiedniego obniżenia ceny,

    • odstąpienia od umowy.

  4. Kupujący ma prawo odstąpić od umowy, jeśli:

    • wada jest istotna,

    • nie może korzystać z towaru z powodu powtarzających się wad,

    • występuje większa liczba wad.

  5. Sprzedający musi przyjąć reklamację w dowolnym punkcie sprzedaży, w siedzibie lub miejscu prowadzenia działalności. Musi wydać pisemne potwierdzenie przyjęcia reklamacji, jej treści i żądanego sposobu rozwiązania.

  6. Sprzedający lub upoważniony pracownik rozpatrzy reklamację niezwłocznie, w trudnych przypadkach do 3 dni roboczych. Cała procedura musi zakończyć się w ciągu 30 dni, chyba że strony uzgodnią inaczej. Przekroczenie tego terminu jest istotnym naruszeniem umowy i kupujący może od niej odstąpić.

  7. Sprzedający poinformuje kupującego pisemnie o wyniku reklamacji.

  8. Kupujący nie ma prawa do reklamacji, jeśli wiedział o wadzie przed odbiorem lub sam ją spowodował.

  9. W przypadku uznanej reklamacji kupujący ma prawo do zwrotu uzasadnionych kosztów poniesionych w związku z reklamacją. Musi je zgłosić w ciągu miesiąca po zakończeniu okresu gwarancji.

  10. Kupujący wybiera sposób rozwiązania reklamacji.

  11. Prawa i obowiązki stron w zakresie wadliwego wykonania regulują §§ 1914–1925, §§ 2099–2117 oraz §§ 2161–2174 czeskiego kodeksu cywilnego oraz ustawa nr 634/1992 Sb. o ochronie konsumenta.

 

VIII. Doręczanie

  1. Strony umowy mogą przekazywać sobie wszelką korespondencję pisemną za pośrednictwem poczty elektronicznej.

  2. Kupujący przesyła korespondencję na adres e-mail podany w niniejszych warunkach handlowych. Sprzedający przesyła korespondencję na adres e-mail podany przez kupującego w jego koncie klienta lub w zamówieniu.

 

XI. Pozasądowe rozstrzyganie sporów

  1. Organem właściwym do pozasądowego rozstrzygania sporów konsumenckich wynikających z umowy kupna jest Czeska Inspekcja Handlowa (Česká obchodní inspekce), z siedzibą Štěpánská 567/15, 120 00 Praga 2, IČ: 000 20 869. Adres internetowy:

. Platforma rozstrzygania sporów online dostępna jest pod adresem:

  • i może być wykorzystana do rozwiązywania sporów między sprzedającym a kupującym.

  • Europejskie Centrum Konsumenckie Republika Czeska, z siedzibą Štěpánská 567/15, 120 00 Praga 2, dostępne pod adresem:

 

  1. , jest punktem kontaktowym zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 524/2013 z dnia 21 maja 2013 r. dotyczącym rozstrzygania sporów konsumenckich online.

  2. Sprzedający jest uprawniony do sprzedaży towarów na podstawie zezwolenia na prowadzenie działalności gospodarczej. Kontrolę działalności gospodarczej przeprowadza właściwy urząd ds. działalności gospodarczej. Czeska Inspekcja Handlowa nadzoruje przestrzeganie ustawy nr 634/1992 Sb. o ochronie konsumentów.

 

X. Postanowienia końcowe

  1. Wszystkie ustalenia między sprzedającym a kupującym podlegają prawu Republiki Czeskiej. Jeśli stosunek wynikający z umowy kupna zawiera element międzynarodowy, strony uzgadniają, że stosunek ten będzie regulowany przez prawo Republiki Czeskiej. Nie narusza to praw konsumenta wynikających z obowiązujących przepisów prawa.

  2. Sprzedający nie jest związany wobec kupującego żadnym kodeksem postępowania w rozumieniu § 1826 ust. 1 lit. e) czeskiego kodeksu cywilnego.

  3. Wszystkie prawa do strony internetowej sprzedającego, w szczególności prawa autorskie do treści, układu strony, zdjęć, filmów, grafik, znaków towarowych, logo i innych elementów, należą do sprzedającego. Zabrania się kopiowania, modyfikowania lub innego wykorzystywania strony internetowej lub jej części bez zgody sprzedającego.

  4. Sprzedający nie ponosi odpowiedzialności za błędy wynikające z ingerencji osób trzecich w sklep internetowy lub z jego użytkowania niezgodnie z przeznaczeniem. Kupujący nie może stosować procedur, które mogłyby negatywnie wpłynąć na działanie sklepu internetowego ani podejmować działań umożliwiających sobie lub osobom trzecim nieuprawnione ingerencje lub wykorzystanie oprogramowania sklepu.

  5. Kupujący przyjmuje na siebie ryzyko zmiany okoliczności w rozumieniu § 1765 ust. 2 czeskiego kodeksu cywilnego.

  6. Umowa kupna wraz z warunkami handlowymi jest archiwizowana przez sprzedającego w formie elektronicznej i nie jest dostępna.

  7. Sprzedający może zmieniać lub uzupełniać treść warunków handlowych. Zmiany nie wpływają na prawa i obowiązki powstałe w czasie obowiązywania poprzedniej wersji warunków.

  8. Załącznikiem do warunków handlowych jest wzór formularza odstąpienia od umowy.

 

Niniejsze warunki handlowe wchodzą w życie z dniem 27.5.2024.